dilluns, 11 de maig del 2015

Què és la literatura hipertextual?


Resultado de imagen de blogs xarxa
 

Per a enriquir la meva idea sobre la literatura hipertextual, he volgut començar amb la lectura de Jesús Miguel Flores i Guadalupe Aguado, Claves de los weblogs y su influencia en la prensa tradicional, que ha estat de gran ajuda per a començar a perfilar el que per a mi era, encara, una qüestió una mica difosa.

En primer lloc, aquesta lectura m’ha fet reflexionar sobre un dels principals potencials dels weblogs, que és ni més ni menys que l’hipertext, ja que permet la recuperació d’informacions que ja no són del tot actuals però continuen essent rellevants.

En segon lloc, m’he hagut de plantejar la pregunta de fins a quin punt és tal la importància dels blogs i de l’hipertext per a poder-los considerar literatura. I en aquest sentit, la lectura de la que parlava m’ha fet prendre consciència de les veritables eines de comunicació que tenim a l’abast a través dels weblogs. De fet, alguns autors ja opinen que es tracta d’autèntica competència per als diaris i sostenen que el monopoli de la informació ja no els pertany a aquests últims. Com diuen els autors abans ja esmentats:

“el fenómeno blog es tal que, recientemente, el sitio web de la prestigiosa revista estadounidense “Business week” viene ofreciendo la realización de un curso superior, MBA blog, que lógicamente esta enfocado a los profesionales de la informacion. Algunos expertos como Henry Copeland sostienen que los periódicos deben abandonar la idea de que el monopolio de la información les pertenece, y han de conectarse cuanto antes a otras redes.”

Malgrat això, és veritat que també hi ha certs periodistes que veuen amb recel aquesta qüestió. Així, afirmen Flores i Aguado:

“Ciertos periodistas tradicionales tachan a los weblogers de “reporteros frustrados en crisis creativa”. Otros, sin embargo, han aceptado con entusiasmo lo que han venido a considerar como una nueva y preciada herramienta de comunicación e información.”

De moment, la meva opinió es queda a cavall entre la dels uns i la dels altres. És a dir, veig els blogs com a autèntiques eines de comunicació però, d’altra banda, jo diria que la qualitat de tots no està a l’alçada de certs diaris. De moment.

 

 

 




 
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada