dimarts, 9 de juny del 2015

Anàlisi lexicomètrica I: Introducció


Amb aquest primer apunt començo el treball de l’anàlisi lexicomètrica. Es tracta d’una anàlisi objectiva que permet analitzar els textos a partir de les paraules utilitzades, de la seva freqüència i en el seu context a partir del programa d’anàlisi AntConc.
Per a realitzar aquest treball, en primer lloc he hagut de fer proves per tal de saber com funcionava el programa. Vaig fer aquests primers intents amb dos blocs de literatura que segueixo per aprendre com funcionava.

Una vegada vaig començar a dominar el seu funcionament, quedava donar una volta pel món blocaire i decidir quins blocs de caire polític analitzava. Tenia dubtes. No sabia si triar blocs de blocaires anònims o blocs de polítics coneguts. Finalment no em vaig decidir per cap dels dos. Vaig triar els blocs de dos periodistes rellevants i de signe absolutament contrari quant al procés de la independència de Catalunya i analitzar aquestes darreres setmanes en què hi ha hagut la campanya política de les eleccions municipals. Vaig creure que podia ser interessant. En total he analitzat 12 articles de cadascú.
Els dos blocs han estat:


-       És el bloc de Jordi Graupera. Es tracta d’un periodista que viu als USA, corresponsal de RAC1  i que sovint participa a les tertúlies de la ràdio catalana. És independentista.

-       Articles analitzats entre el 18 de abril i el 6 de juny.


-       És el bloc de Salvador Sostres. És un periodista que fins fa poc ha publicat periòdicament una columna d’opinió al diari El Mundo i que és conegut per les seves sortides de to i per ser totalment contrari a la independència de Catalunya.

-       Articles analitzats entre el 10 de maig i el 5 de juny.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada