dijous, 19 de març del 2015

Acabarem amb els llibres?






En una de les darreres lectures de l’assignatura es planteja el futur del llibre en paper. La possibilitat de la substitució del llibre en format tradicional pels e-books o altres formats digitals. La desaparició dels llibres tal com s’han conegut fins ara és complicat. Des del meu punt de vista no crec que la societat renunciï al plaer dels llibres.
Ara bé, no només hi ha el format digital que amenaça el llibre tradicional sinó també la pirateria que ha comportat en els darrers anys una pèrdua de beneficis de les editorials , de les llibreries i també dels drets d’autor.
Crec en la feina dels editors que vigilen que els productes – o sigui els llibres- arribin amb la qualitat necessària als lectors i si aquesta feina es perd, les històries que poden arribar a les llibreries no tindran el nivell suficient. 
Igualment si els llibres es copien gratuïtament, hi ha el perill que els bons autors no escriguin perquè no es podran guanyar la vida i això sí que seria un bon argument per acabar amb els llibres. Per tant, si no hi ha bones històries, no hi haurà llibres de cap classe. 
Un altre perill és la immediatesa de la nostra societat. Els llibres que arriben a les llibreries són ràpidament substituïts per d’altres sense donar temps al fet que els manuscrits tinguin la “vida” necessària per a ser coneguts pels lectors, perquè funcioni el “boca a boca”. Llibres que han comportat molt d'esforç per part dels escriptors, que potser són interessants, però que són retirats pels llibreters, espentejats per altres títols que reivindiquen també el seu espai. 



4 comentaris:

  1. Veig el perill de la pirateria "literària" en un altre sentit. Al igual que està passant en l'àmbit musical, el que provoca la pirateria és una reconfiguració de la figura de l'autor i de l'editor, cap a pitjor potser però com a mínim diferent de com l'hem conegut fins ara. El temps dirà si el resultat acaba sent millor del que coneixíem

    ResponElimina
  2. Estoy totalmente de acuerdo con tu escrito sobre los libros, es cierto que los e-bocks, son mucho más cómodos, en el sentido de que no pesan, puedes llevar encima bastantes libros y ¿Pero qué pasa cuando se estropea el ebook? Si no dispones de los libros en papel, los que están en el ebook los pierdes. Jamás los libros digitales, podrán sustituir a los de papel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per això, Luisa, jo no tinc un ebook i, de moment, no m'hi sento gens atreta.

      Amb data de divendres, fa un parell d'hores, he escrit al meu blog el meu dret a la lectura en paper sense haver-me de sentir un "rara avis" .

      Elimina
  3. M'agrada la teva opinió final, molt encertada. M'ha passat veure un llibre que em sembla interessant, però no comprar-lo en aquell moment i després tenir problemes per a trobar-lo. El nostre ritme actual, una immadiatesa en tot el que fem, ens està fent perdre molts petits plaers

    ResponElimina