Segons
l’informe Technorati del 2013, aportat pel Joan Campàs al tauler de
l’assignatura, “ per al 61% dels bloggers, la principal font d'informació sobre
marques, productes o serveis són altres blogs, davant el 46% del contingut de
web (exclòs els blogs), el 33% de la televisió, la premsa i la publicitat
exterior i el 16% dels banners publicitaris.” Això ens parla de la confiança en
altres blocs dels mateixos blocaires que d’alguna forma busquen informació en
blocs de persones que són afins a ells tant en els seus gustos com en les aficions.
A
poc a poc hi ha una sèrie de blocs que han esdevingut una gran influència pels
seus seguidors. Fins i tot alguns dels seus administradors han saltat a la fama
i han ampliat el cercle que suposaven els seguidors del seu bloc.
Aquests
dies m’he passejat pels blocs i, com ja he dit en un anterior apunt, hi ha de
tot. Alguns són molt interessants i altres, es limiten a dir tòpics o
repeteixen temes o idees que ja s’han publicat en diferents mitjans.
M’he
interessat sobretot en els blocs de literatura i en els de les ressenyes
literàries, amb la idea de fer el treball sobre aquests, i he vist que alguns
tenen una forta credibilitat en el sentit que recomanen llibres o parlen de
llibres d’una manera engrescadora i que pot fer que una novel·la sigui més
llegida o no.
L’opinió
d’aquests blocaires val més, de vegades, que algunes crítiques o entrevistes
amb autors que llegim als diferents mitjans que, en moltes ocasions, només són
operacions de màrqueting. Potser són més valuosos perquè encara molts d’aquests
blocs són independents i només diuen la seva opinió sense estar pressionats per
cap grup editorial. Són lliures en aquest sentit.
Però
potser no del tot perquè també he vist altres blocs que parlen de llibres d’una
manera molt, molt aduladora i amb un format molt semblant i això em fa dubtar.
Potser com diu l’informe Technocrati a poc a poc les empreses se n’estan
adonant d’aquesta nova forma d’arribar al públic i ja s’estan fent les passes
necessàries per introduir-s’hi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada